PTT memurluğundan pilotluğa

THY Eğitim Akademisi’nden mezun olan 4'ü kadın 89 pilot birlikte fotoğraf çektirdi. Kadıköy'de PTT'de çalışırken, istifa edip pilot olan Buket Özkan gazetecilerin ilgi odağı oldu.

Kaynak : İhlas Haber Ajansı
Haber Giriş : 22 Mart 2013 14:36, Son Güncelleme : 27 Mart 2018 00:42
PTT memurluğundan pilotluğa

THY Eğitim Akademisi'nden mezun olan 4'ü kadın 89 pilot birlikte fotoğraf çektirdi. Kadıköy'de PTT'de çalışırken, istifa edip pilot olan Buket Özkan gazetecilerin ilgi odağı oldu.

THY Eğitim Akademisinden mezun olan 4'ü kadın 89 pilotu, Atatürk Havalimanında THY Genel Müdürü Temel Kotil'inde katılımıyla toplu fotoğraf çektirdi. Daha önce Mezun pilotlardan Kadıköy'de PTT'de çalıştığını ve mutlu olmadığı için pilot olan Buket Özkan ise gazetecilerin ilgi odağı oldu.

Törende gazetecilerin sorularını cevaplandıran Müdürü Temel Kotil, “Gecen cuma günü 117 uçak siparişi vermiştik. Uçakları almak işin bir kısmı onları uçuracak olan pilot arkadaşları hazırlamak ikinci kısmı. En kısa zamanda 3 ay sonra da uçaklarımızı uçuracaklar. Hepsine emniyetli uçuşlar diliyorum. 35 yıl uçacaklar. Çok değerli işler yapıyorlar uçak havacılık işinin parçası, uçağı uçuran kokpitte olsun kabinde olsun çok önemli. Şuan bu yıl ülkemiz bütün bu kadro 30 bin çalışanımız 9.7 milyar dolar ciro üretecek. Yaklaşık 7 milyar dolar yurt dışından para getirecekler. Bu arkadaşlar uçakları uçurduğu için hep beraber ülkemize 7 milyar dolar para getirecek. Biz geçen yıl ihracat birincisiydik. Bu arkadaşların çalışmasıyla birincilik devam edecek. Hepsine emniyetli uçuş diliyorum. Bu büyümemizden dolayı bu yıl sefer sayımız yüzde 22 arttı, sefer sayısı pilot ihtiyacını direk gösteriyor. Bu kadar büyüdüğü için biz sürekli eleman yetiştiriyoruz. Türkiye'de genç arkadaşlarımız var hem kendi okumuzdan hem de çeşitli okullara gönderiyoruz. Kaptan açağımız sürekli devam eder. Arkadaşların kaptan olması için 6 yıla ihtiyaç var. Bizim kaptan ihtiyacımız var. Türkiye'de her kadroyu kullanıyoruz. Boş geçen pilot yok” dedi

“ÜNİVERSİTELERDEN DESTEK ALACAĞIZ”

Anadolu Üniversitesi ile çok önemli bir protokol imzaladıklarını söyleyen Kotil, ''Anadolu Üniversitesi bu eğitim yılında 100 personel alacak. YÖK'le anlaştılar. Bu alımlarda bizde bulunacağız.Bu kişilerin diplomalı kabin personeli olacağını anlatan Kotil, ''Bizim, bunu aynı şekilde İstanbul Üniversitesi ve diğer üniversitelerle de yapma durumumuz var. Bu uçakların alt yapısını oluşturacak kabin ve kabin personeli konusunda çok ciddi yatırımlarımız var. 2020'da 90 milyon yolcu 375 uçak ve bunları uçuracak ekipler bunlar. Aydın'da devam ediyor eğitim merkezimiz. Apronla ilgili ve tesisle ilgili çalışmalar devam edecek. Orası da Avrasya'nın en marka eğitim merkezi olacak. Akademi topyekün oraya gidecek. Aydın Havalimanı'nı biz kiraladık. Orası THY'nin havaalanı. Dünyadaki en marka uçuş okullarından bir tanesi Aydın'da olacak'' diye konuştu.

PTT MEMURLUĞUNDAN PİLOTLUĞA

Kadıköy'de PTT ofisinde çalışırken işinden memnun olmadığı için istifa edip, pilot olan Buket Özkan gazetecilerin ilgi odağı oldu. PTT'de devlet memuru olduğu sürede çok mutlu olmadığını aktaran Özkan, “İş beni tatmin etmiyordu bu yola girdim başarıyla tamamladım. Havacılığa merakım lise yıllarında çok istemiştim. Hava Harp Okulu'na başvurmak istedim fakat kilo sebebiyle başvuramadım. Çok içimde kalmıştı. Türkiye'de maddi imkanlarınız yeterli değilse bu eğitimleri almanız mümkün değil, çok büyük rakamlar konuşuluyor. THY, böyle bir fırsat sunduğunu duyunca hemen başvurdum. İşletme mezunuyum. Sınavıyla memur olmuştum. İşim beni tatmin etmedi memnun değildim. Başka bir arayış içerisine girdim. Bu süreçte THY'nin yetiştirmek üzere pilot adayı aradığını öğrendim. Gerekli şartları taşıdığımı öğrenince başvuruda bulundu” diye konuştu.

Eğitimini Amerika'da yapan Tila Haberdar ise, “Çok keyifli tüm bayanlara tavsiye ediyorum. Yukarıda çok özgür olduğunuzu hissettiğiniz meslek. Bunu meslek olarak görmüyorum. Her gün istediğim şeyi yapıyorum. Her gün keyifle geliyoruz. Türk hava yolları ailesine katıldığımız için çok mutluyum. Farklı meslek grubundan geldik bu aileye katıldık. Amerika'da çok iyi eğitim aldık. Burada eğitimimizin kalan kısmını tamamlayacağız” dedi.

Aslıhan Yılmaz ise, “Türk bayrağını taşıyan THY'de olduğum için gurur duyuyorum. Erkeklerin fazla olduğu meslekte çalışıyoruz ama önemli olan havacılığa gönül veriyor olmamız. Babam da THY pilotu onun da büyük etkisi oldu” şeklinde konuştu.