Erdoğan: 3. köprü 29 Mayıs 2015'e yetiştirilecek/ Video

Başbakan Erdoğan, 3. boğaz köprüsünün temel atma töreninde konuşma yapıyor. İşte AÇıklamalarındna satır başları.

Kaynak : Memurlar.Net
Haber Giriş : 29 Mayıs 2013 12:36, Son Güncelleme : 27 Mart 2018 00:42

Başbakan Erdoğan'ın törende yaptığı konuşmasından satır başları şöyle;

Bugün 29 Mayıs, İstanbul'un çeşitli yerlerinde kutlamalar olacak. Ben İstanbul'un Fethi'nin 560. yılı nedeni ile bir kez daha İstanbul'un şanlı padişahlarının ve onların neferlerinin ruhları şad olsun diyorum.

Bugün İstanbul'un Fethi'nin 560. yılında sizlerin huzurunda bir kez daha tarih yazıyoruz. İstanbul'un 7 tepesinde 7 önemli eserle dünyada adından söz ettirecek eserler ortaya koyuyoruz. Tüm dünyaya medeniyet eseri kazandırıyoruz. Bu köprümüz 2x5 ve raylı sistem ile dünyada bir ilki barındırıyor. Artık İstanbul içinde ağır vasıtalar görmeyeceğiz.

Bu köprü çevreyi korumaya yönelik özellikleri olan bir köprü olacak. Bu köprüyü inşaa ederek 3. gergdanlığı İstanbul'a takıyoruz. 3. Köprü'nün tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum.

Yılda 100 milyon kapasiteli 3. havalimanıda dünyada kendinden sıkça söz ettirecek. Bazıları tabi bu havalimanının nerede yapıldığını bilmeden şu kadar ağaç kesilecek diye atıp tutuyor. Gelip o alanı görseler sanki savaştan çıkmış yerler gibi. Bugünkü Atatürk Havalimanı ihtiyaçlara cevap vermiyor ve çok sayıda şikayet alıyoruz. ancak yeni yapılacak havalimanı ile bu tarz şikayetlerin önüne geçmiş olacağız.

Önümüzde yeni bir ihale daha yapılıyor. O da Kanal İstanbul projesi...Onun içinde çok bağırıp çağıracaklar, ama kervan yolda gerek. Sorsan bu Boğaz'da kaçtane kıvrım var diye bilmezler. Biz bu derslere çok çalıştık. Yanan o petrol gemisinin tedirginliğini biz yaşadık onlar bilmez. Kanal İstanbul Projesi ile İstanbul'a nüfusu çekmek amacımız değil İstanbul'daki nüfusu bu yerlere yaymak.

Denizin altından raylı taşıtlar ve otomobiller geçeçek çok yakında, bunların aklı bu yatırımları almaz alsaydı zaten çoktan yapılırdı. Ama biz bu projeleri 10 yıla sığdırdık.

Birde bizim Yaslı Ada var, ''Yassı'' demiyorum çünkü o adada Adnan Menderes ve arkadaşları asıldı. İşte biz o ada ve Sivri Ada'yı yeniliyoruz. Orada oteller olacak, sosyal tesisler olacak.

Haliç'te yeni bir ihaleye hazırlanıyoruz. Haliç'in içindeki 2.5 milyon metreküp çamuru nasıl taşıyıp orada Viyaland gibi bir eğlence merkezi yaptık gidip görsünler. Birileri çıkıp Taksim'deki ağaçlar kesilip diye eylemler yapıyor, çıksın yapsınlar. Biz orayı yenileyeceğiz ve insanlığın hizmetine sunacağız. Bizim diktiğimiz fidan sayısı 2.5 milyar adettir. Bu ağaçları bu iktidar dikiyor. Yeter ki insanlarımızın ağaç dikme merakı olsun gelsinler bedelsiz onlara yer gösterelip oralara ağaç diksinler.

Şu anda İstanbul'da şehir içi araç trafiği 3.5 milyona ulaşıyor. Köprülerimiz 2.5 kat kapasite ile çalışıyor, Boğaz'ı geçme süresi 1 saati buluyor. İstanbul'a 3. Köprü yapılmasına karşı çıkanlar bu kayıpları önleme adına hiçbir öneride bulunmuyorlar. o yüzden biz bu ufuksuz yaklaşımları ciddiye almıyoruz ve almayacağız. Geleceğin Türkiyesini oluşturmaya çalışacağız. Projenin güzergahını ormanların, göletlerin korunmasını ön planda tutarak planladık. Proje tamamlandığında dünya çapında bir rekora da imza atmış olacağız. Bu köprü herşeyiyle dünyada bir örnek teşkil edecek ve hepimiz gurur duyacağız.

PROJE 29 MAYIS 2015'E YETİŞTİRİLECEK

Başbakan Erdoğan müteahhit firma ile yaptığı sözlü pazarlık sonrası projenin bitirilme tarihi ile ilgili yüklenici firmaların temsilecililerinden 29 Mayıs 2015 olarak söz aldı.